Kurs dwusemestralny B1


Termin: 1x4 godz. sobota 09:00-12:15


Prowadzący: mgr Joanna Nawrotkiewicz


Grupa docelowa:

Kurs dwusemestralny B1 zalecany jest dla osób z ukończonym kursem na poziomie A2 lub dla osób posiadających umiejętności językowe na poziomie A2 lub też dla osób, które mają już za sobą pierwsze doświadczenia z językiem niemieckim i potrafią w miarę sprawnie reagować na sytuacje dnia codziennego.


Charakterystyka:

Kurs dwusemestralny B1 ma na celu ogólny rozwój językowy na poziomie B1 wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego z uwzględnieniem rozwoju kompetencji językowej w zakresie mówienia i pisania oraz czytania i słuchania,  a także przygotowanie słuchaczy do zewnętrznego egzaminu organizowanego przez Centrum Egzaminacyjne Instytutu Goethego na poziomie B1 – Egzamin Goethe-Zertifikat B1.

Kursanci będą mieli również możliwość korzystania  z internetowej platformy e-learningowej. Na platformie zamieszczane będą po zajęciach informacje dotyczące przerobionego materiału oraz informacje o pracy domowej wraz z zadaniami umożliwiającymi rozszerzenie kompetencji językowych ( dodatkowe ćwiczenia, materiały, tabele gramatyczne, nagrania video, itp.) Na zajęciach stosowane będą metody aktywizujące umożliwiające optymalny rozwój kompetencji produktywnych, czyli mówienia i pisania.


Cele kursu:

Celem kursu jest przekazanie wiedzy językowej zdefiniowanej w Europejskim Systemie Opisu Kształcenia Językowego odpowiadającej poziomowi B1, a po zakończeniu kursu słuchacz czynnie uczestniczący będzie w stanie:

1)  w ramach sprawności rozumienia tekstu słuchanego:

  • zrozumieć najważniejsze wątki treści, jeśli stosuje się jasny język standardowy i jeśli chodzi o znaną tematykę , np. z zakresu: praca, szkoła, czas wolny, etc.
  • wybrać z audycji radiowych i telewizyjnych najważniejsze informacje o aktualnych tematach ze swojego obszaru zawodowego lub zainteresowań, jeśli mówi się powoli i w miarę wyraźnie.
  • nadążać za głównymi watkami dłuższych rozmów, które są prowadzone w jej/jego obecności.
  • zrozumieć wykłady lub mowy z własnego obszaru zawodowego, jeśli tematyka jest znana a sposób przedstawienia niezbyt skomplikowany i jasno ustrukturyzowany.
  • zrozumieć proste informacje techniczne, jak np.: instrukcje obsługi urządzeń codziennego użytku.

2) w ramach sprawności rozumienia tekstu czytanego:

  • zrozumieć teksty, w których występuje przede wszystkim język codzienny lub zawodowy.
  • zrozumieć na tyle dobrze opis wydarzeń, uczuć i życzeń w prywatnych listach, aby korespondować z przyjaciółką/ przyjacielem.
  • przeglądać dłuższe teksty pod kątem potrzebnych informacji, a także wyekstrahować informacje z tekstów lub ich części, aby rozwiązać określone zadanie.
  • zrozumieć jasno sformułowane, niezbyt skomplikowane instrukcje obsługi urządzeń.

3) w ramach sprawności mówienia:

  • poradzić sobie w większości sytuacji, z którymi spotyka się w czasie podróży do kraju języka docelowego.
  • brać bez przygotowania udział w rozmowach na tematy sobie znane które go/ją interesują.
  • wyjaśnić i uzasadniać opinie i plany.
  • wymieniać informacje, sprawdzać je i potwierdzać, umieć radzić sobie w sytuacjach nietypowych i wyjaśniać dlaczego coś jest problematyczne.
  • podtrzymywać rozmowę lub dyskusję, może być czasem trudna/trudny do zrozumienia, jeśli próbuje dokładnie wyrazić, co chciałaby/chciałby przekazać.
  • podać w dyskusjach własne stanowisko.
  • nadążyć za tekstem mówionym, musi jednak czasem poprosić o powtórzenie lub wyjaśnienie, gdy ktoś mówi szybko lub długo.

4) w ramach sprawności  pisania:

  • pisać proste i spójne teksty na tematy, które są jej/jemu znane lub ją/jego interesują.
  • pisać osobiste listy i w nich zawrzeć informacje o doświadczeniach i wrażeniach.
  • przekazać informacje i myśli o tematach abstrakcyjnych oraz konkretnych, sprawdzić informacje i w miarę precyzyjnie wyjaśnić problem lub zadać pytanie.
  • napisać notatki z prostymi ważnymi informacjami do przyjaciół lub usługodawcy, nauczycieli, bądź innych z którymi ma ona/on w życiu codziennym do czynienia, a ważną informacje sformułować w sposób zrozumiały.

Podręcznik:

Menschen  B1.1 / B1.2 /(Deustch als Fremdsprache)
Lehrbuch  + Arbeitsbuch (A. Breitsameter, S. Glas – Peters, A. Pude)
Hueber Verlag


Cena za semestr: 60 godz. – 660zł

Zapisz się na kurs

W ciągu 3 dni roboczych od przesłania zgłoszenia otrzymasz wstępne potwierdzenie rejestracji oraz dane niezbędne do dokonania płatności.

   
   
 

Wszystkie kursy

Kontakt

42 66 55 198
533 513 052

ceglodz@ceiglodz.pl

ul. Pomorska 171/173, 90-236 Łódź
Budynek Filologii UŁ, pok. 4.90 (4 piętro)

Napisz do nas

Kursy

Wybierz kurs, który odpowiada Twojemu poziomowi znajomości języka niemieckiego.

Jeżeli nie jesteś pewien swoich umiejętności, nasi lektorzy przygotowali dla Ciebie test, który pomoże ustalić, na jaki kurs powinieneś się zapisać.

Aby rozwiązać test, kliknij tutaj. Skontaktujemy się z Tobą i poinformujemy, który kurs powinieneś wybrać.

Zapisz się na kurs